חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחום המשפט  מתפרס על קשת רחבה מאד של תתי תחומים. פלילים, כלכלה ומיסוי, תעבורה, דיני עבודה דיני משפחה ועוד.. בדומה לתחום הרפואה, עורכי הדין מתמחים רק בתחומים מסוימים ומתחילים להתמקצע באותו התחום. בדרך כלל, לא ניתן למצוא עורכי דין העוסקים בכל המקצועות ומשרדי עורכי הדין, ממקדים כך את פעילותם. תחום הצוואות שייך לתחום דיני המשפחה המושך עליו עורכי דין רבים ומקצועיים והוא כולל בתוכו בין היתר מקרי גירושין, הסכמי הממון השונים וגם ירושות וצוואות.

חשיבות עריכת צוואה

כולנו עסוקים כל חיינו בצבירת רכוש. כשאנחנו עושים זאת אנחנו חושבים על שלוש מטרות מרכזיות – על עצמינו ועל איכות חיינו כאן על האדמה, על הנסיון המתמשך לא להוות נטל על המשפחה כאשר לא נוכל יותר לעבוד ועל מה נשאיר לילדים לאחר לכתנו מהעולם. כל הסיבות הן לגיטימיות ובהחלט חשובות. הרי מותר לנו ואפילו טוב וראוי לחיות ברמת חיים גבוהה, טוב אפילו יותר לא ליפול כנטל על המשפחה בעת זיקנה וטוב להשאיר נכסים לבנינו לאחר לכתנו בכדי לעזור להם גם להשיג את שלושת המטרות הללו. עריכת צוואה מסודרת עוזרת להשיג את המטרה השלישית ולהשיג אותה באופן חוקי ומסודר אך בכדי שיהיה מה להוריש, עלינו לעבוד קשה במהלך חיינו וכך להשיג גם את שתי המטרות הראשונות.

חשיבות נוספת ואפילו יותר משמעותית היא שלמות המשפחה שאנחנו משאירים מאחור. רבים הם הסיפורים על משפחות שהתפרקו לגמרי לאחר לכתם של ההורים ובעיקר לאחר שאותם הורים צברו רכוש רב יחסית. תופעה זו מאד שכיחה במדינות עניות בהם הדורות הבאים ממש נסמכים על הממון והנכסים שהוריהם השאירו להם. הדבר בולט גם במשפחות עם הרבה ילדים ובמשפחות בהם היחסים מראש היו רחוקים וקרים. המשפחות הללו הן כמו אותם נשרים הדואים בסוואנה מעל אותה חיה גוססת וכאשר מתה, נוחתים כולם בכדי לאכול את שאריה. עריכת צוואה מקצועית ובזמן, תמנע מראות ותופעות אלו ותשמור על שלמות המשפחה גם לאחר מות ההורים.

מתי כדאי לערוך צוואה?

הצוואה צריכה להיכתב ולהיחתם כאשר החותם כשיר כמובן לעשות זאת מבחינת גילו ויכולתו לקבל החלטות מושכלות והגיוניות. מצד שני אין טעם לערוך צוואה בגיל מאד צעיר כי עדיין כמובן אין לאדם מה להוריש כי הוא עדיין לא הספיק לצבור רכוש. לכן מומלץ לעשות זאת בגיל שעדיין הבריאות תקינה, בעקיר בתחום הקוגניטיבי וכמובן בגילאים שבהם כבר אנחנו מתקרבים לערוב חיינו אחרי שנכסינו רשומים וברור לכולם מהו הרכב שהנכסים שנוריש לאחר שנלך. מומלץ ביותר לשלב עריכת צוואה עם חתימה על ייפוי כח מתמשך. כך נוכל לייפה את בא כוחינו בניהול הירושה כאשר דעתינו עדיין תקינה.

עם מי לערוך צוואה?

צוואה עורכים עם עורך או עורכת דין. אך כפי שהוזכרתי בתחילת המאמר, עורך דין המתמחה בדיני משפחה ועריכת צוואות.   עורכת דין תהילה בר חן היא עורכת דין עם ניסיון עשיר בתחום דיני המשפחה ועריכת צוואות ואיתה תוכלו להיוועץ ולהיערך בזמן הנכון בצורה נכונה לאותה עריכת צוואה וגם ייפוי כוח מתמשך.



מאמרים נוספים

לקביעת פגישה מלאו פרטים