חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים למתגרש/ת המתחיל/ה

נקלעתם למשבר ביחסים והחלטתם לפרק את החבילה. לפני שאתם רצים לפתוח בהליכים משפטיים, הנה כמה טיפים וכללי זהב אשר יסייעו לכם לצלוח את המהלך:
 
  1. תחילה, בדקו שוב אם אתם בטוחים כי זה מה שאתם רוצים. האם אכן עשיתם כל מה שאתם יכולים כדי לשקם את מערכת היחסים בטרם החלטתם להיפרד? אני תמיד ממליצה ללקוחות לשקול טיפול זוגי, אפילו מספר פגישות בודדות, כדי ללבן דברים ולקבל החלטה משותפת- לכאן או לכאן.
 
  1. בדקתם והחלטתם בכל זאת להיפרד- בשום אופן לא לערב את הילדים. הליך הפרידה מלווה אמוציות רבות ולא פעם אנשים  נוטים לערב את הילדים בסכסוך, הן בעקיפין והן במישרין. תזכרו- הילדים לא בחרו את המצב הזה ובוודאי שאינו אשמים בו. בסופו של יום, שניכם תישארו ההורים שלהם ועל אף חילוקי הדעות, שניכם רוצים בטובתם. הנזק שנגרם לילדים אשר נמצאים בלב הסכסוך הוא אדיר ולפעמים אינו ניתן לתיקון. אלו ילדיכם. שמרו עליהם מכל משמר!
 
  1. לא להקשיב לעצות של "מומחים" למיניהם– אנשים רבים סביבנו, בין אם משפחה ובין אם חברים, נוהגים לתת עצות וטיפים מתוך כוונה טובה לסייע. עם זאת, פעמים רבות תקבלו מידע מוטעה, שכן לכל מקרה יש את נסיבותיו שלו ומה שנכון לחבר שלכם שהתגרש אינו בהכרח נכון לגבי המקרה שלכם.
 
  1. אספו חומר וראיות– מומלץ להתחיל לאסוף חומר ראייתי בשלב מוקדם ככל האפשר. הן לגבי זכויות, נכסים והכנסות בן הזוג השני, והן הוכחות לגבי בגידות (ככל ורלוונטי). חומר ראייתי כולל מסמכים, הודעות דוא"ל וווטסאפ, הקלטות, חוקר פרטי במידת הצורך וכיו"ב.  הגיעו לפגישת הייעוץ הראשונה עם עורך הדין כשאתם מצויידים בכל החומר שאספתם.
 
  1. להיזהר שלא יקליטו אתכם/יעקבו אחריכם– תזכרו שכמו שאתם אוספים חומר ראייתי כך גם הצד השני.
 
  1. פנייה לעורך דין מומחה לדיני משפחה.  שימו לב, מומלץ לפנות אך ורק לעו"ד שתחום עיסוקו הוא דיני משפחה. לא כל עו"ד בקיא בתחום המשפחה כפי שרופא משפחה אינו יכול להחליף אורתופד.
 
  1. גישור: מומלץ להימנע מהליכים משפטיים ולפנות להליך של גישור בו יסייע לכם המגשר לפתור את המחלוקות ולהגיע להסכם גירושין אשר יטיב עם שניכם. הליך הגישור חוסך זמן, כסף ומשאבים נפשיים רבים.
  
  1. בשום אופן לא לנקוט בהליכי סרק כדי לנסות ולהשיג יתרון: בחרתם שלא לפנות להליך גישור או לחילופין הליך הגישור לא צלח ונקטתם בהליכים משפטיים, נהלו את ההליך בתום לב וניקיון כפיים. בשום אופן לא לנקוט בהליכי סרק כגון:  תלונות שווא במשטרה, התפטרות ממקום עבודה וכיו"ב. טקטיקה כזו תסלים את מערכת היחסים בניכם, תגרום להתמשכות הליכים ובסופו של דבר תפגע בכם, שכן בתי המשפט כיום אינם מקלים ראש בהתנהגות חמורה מסוג זה.
מאמרים נוספים

טיפים למתגרש/ת המתחיל/ה

נקלעתם למשבר ביחסים והחלטתם לפרק את החבילה. לפני שאתם רצים לפתוח בהליכים משפטיים, הנה כמה טיפים וכללי זהב אשר יסייעו לכם לצלוח את המהלך:  תחילה,

קרא עוד »

הכל נשאר במשפחה

בני זוג רבים נעזרים בהוריהם לצורך המימון הראשוני הדרוש לרכישת דירה.לעיתים שני הצדדים מסייעים (על אחד כפי יכולתו) ולעיתים רק צד אחד יכול לסייע.אך מה

קרא עוד »

לקביעת פגישה מלאו פרטים