חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פינוי מושכר – המדריך המלא

השוכר אינו משלם דמי שכירות ומסרב לפנות את הדירה- מה עושים?
פונים לבית משפט להליך מזורז של פינוי מושכר.

מדובר בהליך שנמשך פרק זמן קצר יחסית, תוך 60 יום ממועד הגשת התביעה.
במסגרת הליך זה ידון בית המשפט אך ורק בנושא הפינוי ולא ידון בסוגיות נוספות אותן ניתן לתבוע בהליך נפרד (כגון: דמי שכירות שלא שולמו, נזקים שנגרמו לדירה וכו').

את התביעה מגישים לבית משפט השלום במחוז בו נמצאת הדירה בצירוף אסמכתאות ותצהירי עדות ראשית של התובע ושל עדים נוספים (ככל ויש).

על הנתבע להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום מהמועד בו הומצא לידו כתב התביעה.
 בית המשפט יקבע מועד לדיון בתביעה שלא יהיה מאוחר מ-30 ימים מהמועד האחרון להגשת כתב הגנה (גם אם בפועל הגיש הנתבע את כתב ההגנה באיחור או לא הגיש כתב הגנה).

הדיון בבית המשפט יסתיים בתוך יום אחד, אך בית המשפט רשאי לקבוע ימי דיונים נוספים, ככל הניתן ברציפות (ולא יותר מהפרש של 14 ימי בין דיון לדיון), עד גמר חקירת העדים.
עם תום הדיון בבית המשפט, ולכל המאוחר בתוך 14 ימים, ייתן בית המשפט פסק דין.
פסק הדין יהיה מנומק באופן תמציתי, אלא אם סבר בית המשפט כי יש צורך בהנמקה מפורטת משום שיש בפסק הדין חידוש או חשיבות מיוחדת לציבור או מטעמים מיוחדים אחרים.

מה עושים עם בית המשפט פסק כי על השוכר לפנות את הדירה אולם זה ממשיך להתבצר בדירה ומסרב לפנותה?
פונים עם פסק הדין ללשכת הוצאה לפועל בבקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר.
שימו לב- אם נקבע בפסק הדין מועד לפינוי, לא ניתן לפנות להוצל"פ לפני מועד הפינוי שנקבע.
אם לא נקבע מועד פינוי, ניתן לפנות להוצל"פ רק לאחר 15 ימים מהמועד בו נמסר לשוכר פסק הדין.
רק אם השוכר אינו מכבד את פסק הדן ולא מפנה את הדירה תוך המועדים הנ"ל, על בעל הדירה לפנות אל רשות האכיפה והגבייה לשכות ההוצאה לפועל) לצורך ביצוע פסק הדין.

חשוב מאוד- אסור לבעל הדירה לעשות "דין עצמי" ולפנות את הדייר בעצמו
 הדרך היחידה לפינוי הדייר היא באמצעות בית המשפט והוצל"פ, ואסור לבעל הדירה להחליף מנעולים, לפנות בכוח את השוכר או למנוע בכוח את כניסתו לדירה.

מאמרים נוספים

מיסוי בעסקאות מקרקעין

רוכשים או מוכרים דירה? אלו המיסים שיחולו עליכם מס רכישה מס אשר חל על רוכש דירה בהתאם למדרגות המס הקיימות בחוק. החוק מבחין בין רוכש דירה

קרא עוד »

רכישת דירה – המדריך המלא

חסכתם שקל לשקל, צברתם כספים בחסכונות וקרנות השתלמות, אולי אף נעזרתם בהורים, ובשעה טובה ומוצלחת גייסתם את ההון העצמי לרכישת דירה. פניתם לבנק וקיבלתם אישור

קרא עוד »

ליקויי בנייה – המדריך המלא

ליקויים ברכוש הבית המשותף?  ליקויים בדירה שרכשתם מקבלן?  כך תפעלו! רבים מוצאים עצמם נכנסים לדירה החדשה שרכשו מקבלן, שמחים ומתרגשים, ואז מגלים כי בדירה ליקויים כאלו

קרא עוד »

לקביעת פגישה מלאו פרטים